Geplaatst: 23-02-2010 22:00
[149464]Jo lieden, ik heb hier een E 300 TDT aut.
Wie kan mij vertellen waarom de oliedruk (2,5 bar) eerst zakt,
(naar 0,5 bar) en vervolgens oploopt naar 2,5/3 bar
op het moment dat de motor toeren maakt.
En dan bedoel ik bv na het nemen van een bocht,
+/- 30 km/h optrekken naar 80 km/h en de motor
draait dan tussen de 2000 en 3000 toeren.(zakt deze gewoon weg naar 0,5 bar,
om dan op te lopen naar 3 bar maar dit duurt even.
Een maal op snelheid blijft de druk redelijk constant 3 bar.
Ik heb deze druk annaloog gemeten voor controle,
en klopt met wat het dashboard ook aangeeft.
De auto heeft wel km, maar altijd zijn beurten gehad.
Wie maakt me los!!!!