Golf 3 Cabrio '97 houdt soms in.

13 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Golf III
Onderwerp
Motor
Motorcode
2.0 16V
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-06-2009 20:24

Hallo allemaal,


Ik heb een probleem met een golf cabrio van '97, het is een 2.0 benzine. Als je met deze auto en eind hebt gereden begint hij soms spontaan in te houden als je bijvoorbeeld op de snelweg rijdt, gewoon in deellast stopt hij ineens, de toeren lopen helemaal terug. Soms slaat hij toch weer aan en soms moet je even stoppen en een keer opnieuw starten. Ik heb wel het gevoel dat hij het alleen doet met warme motor, al kan het probleem ook een week niet optreden.


Ik heb de auto uitgelezen en er zitten geen storingen in, het gasklephuis is al gereinigd en dat heeft niet geholpen.


Onlangs zijn de lambdasonde en luchtmassameter vervangen maar dat kwam door andere storingen die hierna verholpen waren.


Heeft er toevallig iemand ervaring met zo'n probleem of nog een goede tip?


Ik denk zelf dat het iets met de bdp sensor of de ontsteking is.


Alvast bedankt.