sharan 1,8t met een probleem waar ik niks meer mee kan met stationare

26 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Sharan
Type
Onderwerp
Motorcode
1,8 t i 20v
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 10-06-2009 14:49

[130475]hallo

ik heb nu een volkswagen sharan in de werkplaats staan waar ik verder niks meer mee kan

de auto rijd goed na 1 uur rijden ongeveer stottert de motor 1keer of houd in de toerenteller gaat van 10 tot 15 18 rmp en zakt daar na tot de 700 en soms ook helemaal op 0 en dan schiet hij weer in een keer op 20 rmp voor was het dat de hele auto ging schudden

de klant kwam en zij het probleem en zij doe maar een groote beurt heb ik gedaan

de probleem bleef ik heb al paar keer de luchtmassa meter schoongemaakt maar nog steeds niks toen had ik de bdp sensor vervangen en de odp die gaf de uitlees aparaat aan vervangen en nu doet de auto tijdens het rijden niet meer stotteren maar als ik hem in zijn vrij heb bij een stoplicht of wat dan ook dan gaat die weer beginnen je hoort het dan ook uit de uitlaat bloppen ik heb hem al een x weg gebracht naar een zaak die puur op elecktronica bezig is zo als ecu bekijken en daar was helemaal niks mee aan de hand eerste keer dat ik hem uit had gelezen stonden er 17 storingen in heb alles gedaan en gemaakt en toen bleef die van de bdp die heb ik ook gemaakt dus nu geeft er helemaal geen storing aan alleen stationare draaiden doet de motor niet goed valt uit en als je hem opnieuw start als of er niks aan de hand is probleem komt snel terug als ik hem in ze vrij heb en trap paar keer goed op het gas hooge toeren en laat hem weer stationare draaien ongeveer 1 tot 2 minuten begint het probleem weer gelijk er zat ook een scheurtje in een turbo slang die heb ik gelijk vervangen

mvg, sjors