Volvo V70 XC 2.4 turbo defect? en Storing

6 reacties

Merk
Volvo
Model
XC70
Type
Onderwerp
Motorcode
2.4T
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 06-07-2009 22:29

[132446]Hallo allemaal,

Graag jullie visie op de volgende problemen!

Ik heb een V70 XC. Had de krukaslagers uitgelopen en de motor heeft inmiddels een revisie ondergaan.

Nu blijft het systeem constant een fout melding geven dat er onderhoud aan de motor nodig is en ook regelmatig een foutmelding aan de automatische transmissie (geartronic) Ik ben ook bij volvo geweest omdat ik niet verder in het software systeem kwam! Hebben een paar storingen gereset en kwamen er ook niet mee verder! Zit wel de laatste update software in. Tevens komt er veel rook uit de uitlaat (vooral bij stationair draaien en als hij gestaan heeft). Als je met de auto gaat rijden dan is het weg. Ik zat te denken aan de turbo en heb dit gecontroleerd door de buis richting de intercooler los te nemen en een stuk karton boven de turbo gehouden. De motor draaiende gehouden op 4000 toeren en geen olie spetters op het karton gezien! (misschien een andere manier om te controleren). De buis richting de intercooler is ook vettig!

Ik moet wel zeggen dat de auto goed rijdt en voldoende power heeft. Ik heb al een paar honderd kilometer gereden maar de problemen blijven!

Graag jullie visie!

Met vriendelijke groet,

Richard.