slecht lopen tussen stationair en 2500 toeren

2 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Corsa-B
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.4 16v ecotec
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-06-2009 19:37

ik heb een probleem met een opel corsa b 1996

als je auto start loopt deze 5a 10 sec gewoon netjes daarna loopt de motor op 3 cilinders, als je de bougie kabels van cilinder 1 of 2 los trek merk je weinig verschil van lopen van de motor,

auto is uitgelezen er stonden geen storingen in en bobine, bougikabels,bougie"s heb ik al vervangen maar dit boekte geen resultaat.

nou twijfel ik aan de hydrolise klepstoters van cilinder 2 dat deze ''hard'' blijft waardoor de cilinder geen vermogen leverd, dit terug koppelend naar bij start dat auto netjes loop.

heeft iemand dit probleem eerder gehad hoor ik graag een oplossing.