Geplaatst: 17-10-2008 20:43
[113602]hallo klussers,hier een leuk probleem.
ik wil iets meer info omdat ik er al vele uren in heb zitten:
deze auto kwam binnen met een tik in de motor,deze was het meeste aanwezig in de linker cilinderrij(bestuurderszijde)
klinkt als een klepstotertik maar dan iets ruwer.
heb de bijde klepdeksels gedemonteerd en de klepstoters vervangen(leuk klusje! 32x)
hier was duidelijk te zien dat sommige daarvan scheurtjes vertoonden op de bovenkant dus drukverlies olie.
volgens plaatselijke dealer een vaker voorkomend euvel met deze motoren.
heb ook met een endoscoop in de cilinders gekeken,dit zag er allemaal goed uit.
afijn klepstoters vern. en daarna motor gestart.
tik was verdwenen en liep weer mooi rond.motor heeft bij elkaar ongeveer 1,5 uur stationair gelopen,
heb daarna proefrit gemaakt.
eerst korte stukjes en daarna stuk over snelweg.
nog niks aan de hand,motor daarna stilgezet en na ongeveer een half uur weer gestart.
tik nog steeds weg,motor afgezet om na ongeveer 1 minuut weer te starten en ja hoor:daar was de tik weer!
het geluid is weer precies hetzelfde als daarvoor.
mijn vraag:wat kan hier aan de hand zijn,komt dit meer voor en waardoor, omdat er al veel tijd in zit zie ik het niet zo zitten om weer opnieuw te beginnen.
ik hoor graag van jullie!
gr marcel