Betreft: Eps Stuurkolom Corsa B/c

Merk
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
mei 2026
Brandstof

mred

Lid sinds: 23-03-2008

Geplaatst: 23-03-2008 10:26

Garageforum:

Garageforum

Heeft er soms iemand ervaring in het regelen van een electrische stuurkolom van een corsa B /C ?
Dit voor het zwaar sturen naar echts en soepel naar links
dank

Heb zelfde probleem gehad met 1999 X12XE. Na enig zoekwerk op cors-tigra.de heb ik de reparatie methodiek middels het plaatsen van 2 10 kOhm potentiometertjes uitgeprobeerd. De beschrijving is duidelijk , je moet netjes kunnen solderen en het resultaat is uitmuntend. Totale kosten euro 5, tijd ca 2 uren. Voorheen sturen naar links veder ( te) licht naar rechts hakerig en zwaar. Nu stuurt hij naar beide kanten niet vederlicht maar licht.
Echt uit proberen , kan mijninziens niet mislukken. Laat wat weten of je al akties aangaande hebt gepleegd. Anders kan ik je ( gratis ) een E-mail sturen met de beschrijving.
Fred