Geplaatst: 23-03-2008 10:26
Garageforum:
Garageforum
Heeft er soms iemand ervaring in het regelen van een electrische stuurkolom van een corsa B /C ?
Dit voor het zwaar sturen naar echts en soepel naar links
dank
Heb zelfde probleem gehad met 1999 X12XE. Na enig zoekwerk op cors-tigra.de heb ik de reparatie methodiek middels het plaatsen van 2 10 kOhm potentiometertjes uitgeprobeerd. De beschrijving is duidelijk , je moet netjes kunnen solderen en het resultaat is uitmuntend. Totale kosten euro 5, tijd ca 2 uren. Voorheen sturen naar links veder ( te) licht naar rechts hakerig en zwaar. Nu stuurt hij naar beide kanten niet vederlicht maar licht.
Echt uit proberen , kan mijninziens niet mislukken. Laat wat weten of je al akties aangaande hebt gepleegd. Anders kan ik je ( gratis ) een E-mail sturen met de beschrijving.
Fred