Mazda 323f BA 1.5 1998 Houd in

16 reacties

Merk
Mazda
Model
323
Type
Onderwerp
Motorcode
1.5 16v
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-05-2009 18:06

[129213]hoi,

ik heb een mazda 323f 1.5 uit 1998 het is het type BA.

nou heb ik sinds aanschaf het volgende probleem.

tijdens het optrekken houd hij soms in vooral tussen de 2000 en 3000 toeren, hij doet dit niet altijd. wel regelmatig

soms als ik een constante snelheid rijd, hikt hij ook wat. dat is niet vaak dat hij dat doet.

er zit geen verschil in een koude of warme motor.

nou heb ik mijn mazda uitgelezen door middel van knipper codes, waar hij aangaf dat de lucht temperatuur sensor defect was.

ik heb het volgende al getest:

- injectoren met een scope getest, signaal zag er alle 4 hetzelfde en netjes uit, zowel stationair als op toeren.

- EGR klep gereinigd, nu ook permanent dicht gemaakt door er een dichte pakking tussen te zetten

- gasklep positie sensor getest met een scope, beeld zag er goed uit, een mooie stijgende lijn in het signaal, zonder rare sprongen

- brandstof filter vernieuwd

- luchtmassa meter vernieuwd

- lucht temperatuur sensor vernieuwd

- bougies vernieuwd

- bougie kabels vernieuwd

- luchtfilter vernieuwd

- verdelerkap vernieuwd

- rotor vernieuwd

- inlaatbuis is goed dicht

geen lekke vaccuum slangen gezien

ik heb wel op een forum hier gelezen dat je de gasklep positie sensor af kunt stellen, maar dan als die fout zou staan zou hij het altijd moeten doen lijkt mij.

ook wel eens gehoord van een vaccuum probleem in tank, maar lijkt me niet waarschijnlijk want dan zou hij het ook altijd moeten doen.

ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad.

ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen.

alvast bedankt!

thom