Geplaatst: 24-05-2009 12:55
[129246]Deze V6 krijg ik tot nu toe nog niet helemaal goed lopend,het probleem is dat hij in koude toestand bij een constante snelheid het meest tussen de 2200-2800 t/pm nogal inhoud en goed voelbaar schokt.Geef je vervolgens gas dan is hier niks meer van te merken,dan trekt hij soepel en goed door.
Op bedrijfstemperatuur heeft hij dit ook,maar een stuk minder.Stationair loopt hij ook niet helemaal soepel,heeft dan wat haperingen en is hoorbaar uit de uitlaat en te zien aan de motor.
Het lijkt een beetje op valse lucht,maar dat heeft hij niet.
4-gas meting is trouwens perfect.
Ik heb al een aantal delen vervangen omdat deze auto nogal verwaarloosd was,waaronder:
-Verdelerkap/rotor.
-Bougie's.
-Temp.voeler.
-Luchtfilter.
Auto heeft rond de 240000km gereden.
Auto heeft geen storingen en het inleren na het reinigen van de gasklep is ook al gebeurd.Ook het stationair toerental afstellen via de testkast is ook gedaan.(hij sloeg namelijk af als je de auto met de testkast in basisstand ging zetten,dat is nu over).
Misschien dat dit probleem bekend voorkomt bij de mensen die dagelijks werken aan deze auto's.
Gr,Richard.