Grijze rook stationair en bij gas geven wordt deze wit.

8 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Transporter
Type
Onderwerp
Motorcode
ABL
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-12-2009 16:00

[143243]We hebben hier een auto staan die is warmgelopen (Waterpomp defect).

Na starte ontzettend veel witte rook uit uitlaat.

Kop gedemonteerd bleek deze gescheurd te zijn.

Kop vervangen.

Nu blijft de auto nog steeds roken niet meer zoveel als voorheen maar toch nog veel te veel.

Brandstof pomp is afgesteld.

Als de auto stationair loopt dan is de kleur van de rook grijs maar als je gas geeft kleurt deze langzaam naar wit.

Zou dit aan een defecte injector kunnen liggen of zou het onderblok gescheurd zijn,

Weet niet of dit vaker bij deze motoren voorkomt.