Geplaatst: 03-01-2008 16:51
Dat een motor meer verbruikt in de winter is normaal dit komt door veel meer gebruik van elektrische verbruikers en langer verrijken door koudere temperaturen.
1 op 13 in de zomer klinkt als grootverbruik maar valt op zich wel mee voor een zware auto met 2L turbodiesel uit 98. Als de motor goed loopt en niet erg wit of zwart rookt denk ik dat je kosten gaat maken die een stuk hoger liggen als je extra verbruik. over langere tijd.
als alles in de motor perfect zou werken kom je toch niet boven de 1 op 16 De moderne diesel zit door alle millieu maatregelen zoals egr oxicat roetfilter enz. ook op gemiddeld dit verbruik.