Geplaatst: 19-02-2010 20:26
[149121]tja, weer een fijne V6....
klant kwam met koelings problemen: lekkage. lekkage ter hoogte van de WP. nou zo gezegt zo gedaan, alles demonteren, nog een controleren inderdaad WP lek. ZO gezecht zo gedaan een nieuwe WP gemonteert (OMG wat een klere klus :P ).
Bij het demonteren van de WP, zag ik dat de schoepen van de WP afgebroken (het is een metale pen wat er inzit, dus daar moet iets mis zijn dacht ik bij mezelf, maar toch dicht gebouwt, en afgevult. motor starten, dop er af, ontlucht koelvin 3x laten inslaan, af laten koelen, bij gevult en dan proefrijden.
Het koelwater wordt gewoon door de dop geperst (al een andere dop geprobeert, werkte helaas niet :( ). Ik zit dus te denken aan een koppakking (leuk, weer de motor lichten....). Klant belde nog met: O ja, hij had ook problemen met de kachel laatste WEKEN(!), wordt niet zo warm meer, wilt u daar nog even(LOL) naar kijken.
heeft iemand dit al gehad, dat bv de EGR warmte wisselaar defect is? (als deze er op zit). of mogen we voor nog een ronde motor er uitlepelen :P