Koelvloeistof verbruik 2.0TDI

9 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Passat
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0tdi
Eerste inschrijving
januari 2006
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 24-03-2010 21:48

[151940]Deze passat variant is meerdere malen geweest voor koelvloeistof verbruik.kmstand 150000

De melding van niveau te laag ( en vloeistof peil inderdaad te laag ) na langere ritten en zware belasting.

De maatregelen die we genomen hebben zijn.

_ Koelsysteem afgeperst en een nacht onderdruk laten staan ( geen resultaat ).

_ Tandriem moest bij onderhoud vervangen worden,waterpomp preventief vernieuwd.( geen resultaat )

_ EGR koeler uitgebouwd,pff even sleutelen nacht op druk afgeperst (geen resultaat)

_ Olie peil stijgt niet dus de warmtewisselaar lijkt me ok.

_ expansievat en dop vervangen ( geen resultaat ) inclusief TUNAP toevoeging voor VW .

_ Cilinderkoppakking lek test gedaan zowel in koude als warme toestand.(geen resultaat )

_ Ramen beslaan niet en het vloertapijt is kurk droog dus de kachelradiateur lijkt me dicht.

Wie van de techneuten herkennen deze symptomen en wil meedenken voor een bevredigende oplossing.

Heb wel eens gehoord dat de cilinderkoppen stuk kunnen gaan,maar al bij 150000???.

De auto is net ingereden lijkt me.

alvast bedankt m.v.g Thomas