Slaat slecht aan , slaat af , loopt zeer rijk

3 reacties

Opgelost

Merk
USA Cars
Model
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
Chevrolet C1500 5.7 V8
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 07-12-2009 14:12

OPGELOST !!!

Auto is neergezet omdat deze niet wilde aanslaan ,

Brandstof pomp werkte , onsteking ook , door trucje met remmenreiniger wilde hij even een tel lopen.

Wat blijkt ... In het stekker huis van de "spinnekop" staat benzine,(spinnekop is injectie module in spruitstuk)

Dat verklaart het niet aanslaan , de brandstof druk is te laag het wordt gelijk via die stekker aansluiting weggepompt.

Een 2e hands "spinnekop"gemonteerd ..

wel lopen maar verzuipen omdat de injectoren door bleven lopen en een 2 e toegestuurd gekregen daar werkt 1 injector niet van.

Dus niet echt geamuseerd de originele "spinnekop"uitelkaar getrokken en de oorzaak gevonden

Lekkage langs de afdicht ringen van de injectoren , en niet zoals de "kenner"zegt een gescheurd huis

Auto slaat nu weer aan maar loopt veeeel te rijk , slaat ook af bij warme motor en iets langer stationair draaien

Lijkt te verzuipen

Co tussen de 3 en 11 % lambda waardes 0.8 en lager

Waar moet ik aan denken in dit avontuur??