Geplaatst: 22-02-2008 21:42
Hallo heren,
Ik heb een mb c220 diesel uit 1997. Deze heeft de laatste tijd last van vermogensverlies en hoger brandstofverbruik. Er is een eindstopje van de verstuivers vervangen aangezien deze lekte, maar probleem blijft. Heeft hier weinig mee te maken denk ik zelf. Motor loopt ook niet helemaal lekker, zit een trilling in bij stationair lopen die bij ong 2500 a 2700 toeren verdwijnt. Het lijkt of de kleppen of injectors tikken, maar dat is nog niet gecontroleerd. Gebruikt verder geen olie, geeft geen zwarte of blauwe rook bij gasgeven oid.
Zag overigens wel dat een slangetje bij de luchtinlaat (gaat volgens mij naar de luchtmassameter) was gesleten (waren stukjes rubber af), en wellicht ook wat poreus is...
Iemand een suggestie wat er aan de hand zou kunnen zijn?