Geplaatst: 28-05-2010 19:10
[156277]Heren techneuten,
Ik heb een probleem met mijn onlangs aangeschafte Astra Cabriolet z16xep, ik ben wel autotechnicus maar al enkele jaren niet meer werkzaam als monteur.
Ik heb de auto aangeboden voor een APK keuring en deze is afgekeurd op een te hoog CO, namelijk tussen de 8 en 12%.
De motordiagnoselamp blijft soms branden en met uitlezen geeft deze de volgende storingen:
P1113 Spruistukklep 2
P0130 Lamdasonde ( voor kat ) cilinderrij 1
Nu heb ik veel onderwerpen gevonden over de P0130, maar eigenlijk bij geen enkel onderwerp kwam het te hoge CO aan bod.
Er zijn nog geen metingen o.i.d verricht, de garage had bij dit motortype niet de mogelijkheid om parameters uit te lezen.
Zijn er mensen die dit ook hebben en een oplossing weten?
Alvast bedankt.