E61 520D 3de maal in 6 maand tijd uitlaatgaskoeler stuk (egr)

3 reacties

Opgelost

Merk
BMW
Model
5-serie
Type
E60 - E61
Onderwerp
Motor
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 29-06-2009 23:19

hey,

Ik heb een raar probleem met een 520D , al 2 x uitlaatgaskoeler (zit vooraan op motorblok om uitlaatgassen van de egr af te koelen) vervangen (dus derde al inc de eerste die stuk was gegaan) en blijkt weer door te zijn ( witte rook uit uitlaat )

Is al 2x ongeveer 3 maand goed geweest na vervangen van de koeler , en nu terug hetzelfde. Dacht eerste maal aan slechte koeler ontvange te hebben van bmw, maar 2x na elkaar ????

Iemand enige ervaring mee ? anders rijdt wagen perfect .Mischien te hoge waterdruk in koeler?


Mvg;

Stijn