Stekkers van pompverstuivers los AXD vw motor

2 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Transporter
Type
Onderwerp
Motorcode
5 cil AXD
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-05-2010 10:37

[155878]Hallo,

Even een vraag we hebeen een vw transporter in de werkplaats met het volgende probleem .

Na vervangen van de motor (i.v.m. schade aan een cilinder) met nieuwe pompverstuivers hebben we het volgende probleem met de stekkers van de pompverstuiver.

Iedere keer denk je nu loopt hij goed alle verbindingen aanwezig geen storingen in ecu maar dan na een tijdje gaan stekkers los in verschillende volgorde .

Dus niet 1 keer maar meerdere keren schieten de stekkers los dus zou je zeggen een nieuwe kabelboom in de cilinderkop klikken en probleem over .

Maar dat is niet zo ze blijven los gaan de sluitingen in de pompverstuivers zijn niet afgebroken het klikt in elkaar inmiddels stekkers opgemeten diepte en klopt met diepte sluiting in verstuiver.

Inmiddels vervangen 2 maal de kabelboom (in cilinderkop) omdat daar twijfel over was over het klem gedeelte.

Ook gecontroleerd of de kabels bijv niet door klepdeksel richting slepers worden gedrukt zodat ze los kunnen gaan .

Ook afstelling van de pompverstuivers is juist en ook geen bouten los .

Wat wel is dat het probleem door plaatsen van de laatste nieuwe kabelboom weg was maar als je dan bijv proefrit maakt slaat hij na een 200 meter weer de stekkers eraf .

Wie heeft dit wel eens meegemaakt of denkt de oplossing te weten want gaat nu wel erg lang duren.

Vriendelijke groeten,

Wim van de Laar