Geen vermogen T5

3 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Transporter
Type
Onderwerp
Motorcode
tdi 97kW
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 21-05-2010 23:01

[155859]Klant had klacht dat de motor koud slecht aansloeg. Na div. controles bleek een verstuiver (pompverstuiver) niet goed.

Alle 5 verstuivers gedemonteerd en laten testen & reinigen. Hoogst waarschijnlijk zat er een lek in de o-ringen.

De o-ringen alsook de brandplaatjes vernieuwd en het geheel weer in elkaar gezet.

Maar nu heeft de auto geen vermogen meer. Komt slecht op toeren en draait hooguit 3500t/min.

Motor uitgelezen; geen storingen. Wastegate & turbo getest; werkt naar behoren. Ook geen drukverliezen in de intercoolerslangen.

Luchtmassameter geeft soms vreemde waardes; LMM vervangen maar geen resultaat. Ook geen vacuumverliezen.

Zou het kunnen zijn dat de monteur de verstuivers/nokkenas niet goed heeft afgesteld?

En wat is hiervoor volgens jullie de procedure?

Alvast bedankt voor de reakties.