Geplaatst: 21-05-2010 23:01
[155859]Klant had klacht dat de motor koud slecht aansloeg. Na div. controles bleek een verstuiver (pompverstuiver) niet goed.
Alle 5 verstuivers gedemonteerd en laten testen & reinigen. Hoogst waarschijnlijk zat er een lek in de o-ringen.
De o-ringen alsook de brandplaatjes vernieuwd en het geheel weer in elkaar gezet.
Maar nu heeft de auto geen vermogen meer. Komt slecht op toeren en draait hooguit 3500t/min.
Motor uitgelezen; geen storingen. Wastegate & turbo getest; werkt naar behoren. Ook geen drukverliezen in de intercoolerslangen.
Luchtmassameter geeft soms vreemde waardes; LMM vervangen maar geen resultaat. Ook geen vacuumverliezen.
Zou het kunnen zijn dat de monteur de verstuivers/nokkenas niet goed heeft afgesteld?
En wat is hiervoor volgens jullie de procedure?
Alvast bedankt voor de reakties.