Geplaatst: 05-09-2009 17:00
[136690]Hallo allemaal,
Via de zoekfunctie heb ik deze klacht eerder gevonden op deze site.
Te pas en te onpas dus niet aanslaan van de motor, een 1.4 HDI.
Als de motor loopt, loopt de motor goed.
We hebben het brandstoffilter al vervangen, evenals de verstuiver retour leidingen en de "grote spin" aan brandstof leidingen in de motorruimte.
Ook contact gehad met de Peugeot dealer en die bevestigde dat als er een knikje in een leiding zit onder het luchtfilterhuis, daar lucht de leidingen binnen kan dringen.
Die knik zat er wel degelijk, vandaar dat alles vervangen is.
Onlangs ook de vlotter/tankelement nog gecontroleerd, niets bijzonders te zien.
Vandaag ook nog eens de aanvoer leiding van de tank onderdoor de auto naar de motor tijdelijk verwisseld door een losse slang.
Maar het probleem blijft, na een tijdje staan is er dus lucht in de leiding, even in de bal knijpen en de motor loopt.
Het hoge druk systeem lijkt mij inorde aangezien de pomp tijdens rijden eenvoudig 1100 bar levert en de retour test van de verstuivers zijn alle 4 gelijk.
Komt iemand dit bekend voor??