Laaddruk te laag/Spruitstukdruk geen vermogen!!

5 reacties

Merk
Audi
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1.8
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 28-08-2009 9:28

[136098]Heb audi A4 1.8 turbo van 2004 met storing dat de laaddruk te laag is foutcode:16683

Klant heeft 4 mnd geleden laten tunen en heeft daarna stil gestaan met 3 kapotte bobine in 1 keer alle 3 stuk???

Daarna geen vermogen meer

Heb met gasgeven een spruitstukdruk van maximaal 1280 mbar

Inlaatluchttemperatuur van 90 graden

Heb alle turbo en vacuumslangen gecontroleerd op lekkage niks gevonden!Daarna inlaatspruitstukdruksensor vervangen en geen resultaat!

Laaddruksensor vervangen met luchtmassameter en inlaatluchttemperatuur sensor vervangen en geen resultaat!

Turbo gedemonteerd en geen enkel spoor van slijtage gevonden vacuumdoos werkt naar behoren ook waste-gate werkt nomaal!

Katalysator los gehad en nog geen resultaat!

Misschien toch motorregelapparaat door bobines???????

Is die te testen of waar?

Met vriendelijke groet Garage E&M