loopt niet lekker

3 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
d6ba
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-06-2008 13:49

Goede dag,


Hier nogmaals onze storing waar we geen raad mee weten.

Ford Mondeo loopt als een trein, maar soms hikt hij een keer.

Vooral bij toerental 1500 / 2500 het is moeilijk te omschrijven wat het is.

Als hij stationair loopt dan loopt hij net niet 100% vlak, loopt niet verkeerd maar als je echt goed luistert dan loopt hij niet strak.

Als je rustig optrekt en luistert naar het motor geluid dan verandert het geluid bij 1750 / 2000 als of er een klep bedient wordt. (dit is erg duidelijk aanwezig).

Als je de auto laat uitrollen in de versnelling zonder gas te geven dan voel je de zelfde hik soms.

Het is allemaal moeilijk te omschrijven maar wij weten het niet.

Uitlezen geen storing.

Wie komt dit bekent voor.

Massa vliegwiel ?! misschien