zekering gaat door bij bedienen rempedaal

2 reacties

Merk
Toyota
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
d-4d automaat
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 01-02-2008 23:59

[98167]De auto is naar een inbouw-specialist gereden ivm inbouw navigatie. Daar wil hij niet meer starten (na de inbouw).

De auto was voorzien van een orginele radio/cd met een actief luidspreker systeem met versterker en sub-woofer. Dit is verwijderd en er is een andere versterker gemonteerd. Oorzaak van de klacht is dat de zekering van de remlichten erdoor gaat. zowel in de auto (waardoor hij niet aanpakt) en onder de motorkap ( waardoor er geen remlichten zijn, abs-lamp gaat branden, de automaat niet meer uit de P-stand kan.)

Na veel onderzoek blijkt dat de groene draad vanuit het verdeelstuk aan de binnenzijde tegen het schutbord achter de zekeringkast kortsluiting maakt. Deze draad verdwijnt de kabelbundel in naar de motorruimte. Weet iemand waar deze zoal heen gaat?

Als deze draad doorgeknipt is werkt de schakelhendel niet en de remlichten niet.

Kent iemand de klacht en wat is de oplossing. Het hoeft niets te maken te hebben met de inbouw van de navigatie.