Sludge na oliewissel

6 reacties

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Onderwerp
Motorcode
X16XEL
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-02-2010 21:12

[149376]Hallo

Deze Astra G heeft 3 tot 4 weken terug nieuwe olie en filter gekregen.

Voorheen ging er 5w30 in. Opel is van 5W30 naar 5W40 gegaan, maar omdat de km. stand 170.000 km is, overgestapt naar een beter betaalbare Opel 10W40 halfsynth.

Volgens Opel prima te gebruiken in een X16XEL, maar gewoon beter voor de portomonnee.

Nu heeft deze auto last van white Sludge aan de peilstok na 3-4 weken voorheen nooit last van.

Kan het zijn dat er een probleem is met de olie? Datum op de verpakking is 17/12/09 is dit houdbaarheid of productie datum?

De auto word meestal in de stad gereden, dus de olie zal met dit weer niet geheel op temp. komen.

Moeten de dopes in de olie dit niet kunnen tegengaan zo kort na vervanging of is deze olie toch niet geschikt?

Alvast bedankt voor jullie input.

Groeten Michael.