Zeer harde koelslangen bij Saab 9-5 3.0 Tid

3 reacties

Merk
Saab
Model
9-5
Type
Onderwerp
Motorcode
3.0
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-12-2009 0:16

[143022]Ik heb sinds vier dagen een 3.0 Tid in mijn bezit met een koelprobleem. De auto loopt goed.Start niet altijd super, maar start wel. Trekt goed.Rookt niet raar (wit of zwart allebei niet)

Het probleem is dat de koelslangen zeer hard zijn na een ritje van 15 min. Je kunt ze niet meer inknijpen. Als ik de auto stationair laat draaien, langdurig met de dop van koeltankje, dan is er niets aan de hand. Geen luchtbellen in tankje.

Is het normaal dat die slangen zo hard zijn? Als je de auto een nacht laat staan en je draait smorgens voor de eerste start de dop los van koelsysteem zit er nog steeds druk op. Ook normaal???

Ik hoor graag reacties..

mvg

Tijs Martens