Storing automaat

2 reacties

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Onderwerp
Motorcode
C14NZ
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 15-03-2010 11:46

[151095]ik ben bezig met een opel corsa met een probleem aan de automaat. De auto gaat sinds kort direct na het naar drive schakelen (na het starten) in storing (winterstandlampje gaat knipperen) en het lijkt alsof de auto uit de 2e trap wegrijd. Na een aantal keer starten is het probleem er kennelijk niet meer want dan gaat het lampje niet knipperen en de automaat werkt weer normaal. Het komt ook niet altijd voor, er zijn ook weken dat het de hele week in een keer goed gaat. Nu heb ik de storing erin zitten en de automaat uitgelezen. Er komt de volgende storing uit: 56 keuzehevel schakelfout. maar ik kan hier verder geen documentatie over vinden.

Mischien iemand een idee wat er fout gaat?

Groeten Erik