Auto loopt slecht stationair

3 reacties

Merk
Fiat
Model
Seicento
Type
Seicento
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.1
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

super5

Lid sinds: 09-02-2009

Bijdragen: 38

Geplaatst: 06-05-2009 22:24

Hallo,


Ik heb een seicento staan die slecht stationair loopt.


Hij ploft ook door de uitlaat.


De auto loopt op alle 4 de cilinders en rijdt gewoon normaal.


Maar bij stationairloop en licht gas geven (tot 1500 omw) slaat hij over.


Nu wilde ik de timing controleren. Ik heb op dit forum gelezen dat de krukas bij het vliegwiel gemerkt is, maar bij de nokkenas vind ik het nogal vaag! Ik zie daar een puntje en een inkeping. Welke moet ik hebben?? Ook is het slecht te zien omdat je onder een hoek kijkt.


Wie kan me helpen??