Doblo slaat slecht aan, trekt pas vanaf 2000 omw/min en rookt zwart.

2 reacties

Merk
Fiat
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1.9 JTD
Eerste inschrijving
januari 2007
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-03-2010 14:48

[151703]Hallo.

Een Fiat doblo cargo 1.9JTD, slaat met koude of warme motor slecht aan. De motor moet echt een aantal keer rond gaan.

Als je er mee gaat rijden dan trekt hij slecht op en in de spiegels zie je dan ook zwarte uitlaatgassen. (geen goede lucht/brandstof vermening) zodra de turbo in slaat begint de motor te presteren.

Ik heb een OBD log gemaakt waarbij je ook de luchtmassa en het inlaatluchtdruk kunt zien t.o.v. de motorbelasting en dit lijkt mij in orde te zijn.

Het motorstuurapparaat geeft geen foutcodes aan. Ik zat eerst te denken aan de LLM maar afgaande op de OBD log, twijfel ik daaraan.

Ik heb zo geen gegevens van de brandstofpompdruk die hij minimaal moet hebben bij de startfase, iemand gegevens? Iemand al eens een dergelijk probleem mee gemaakt?

Alvast bedankt.

Groet,

Peter.

http://yfrog.com/jnimgqjj