Tot 2 keer toe afbreken van spanrol.

4 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Polo IV
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.7
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-03-2010 17:34

Hallo,

Heb laatst een spanrol vervangen van een Polo SDI van 2004. Omdat de alluminium spanner zelf over de helft was gebroken.

De riem zelf was nog goed, dus deze heb ik weer terug gemonteerd.

Nu 2 weken later is de nieuwe spanner weer op precies dezelfde manier afgebroken.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn??

Zou de krukaspoelie een oorzaak kunnen zijn.

Hoor wel nu de riem eraf is een constant piepend geluid als de motor loopt.

Of dynamo vrijlooppoelie?? Airco??

Iemand toevallig ervaring mee??

Alvast bedankt!!