Geplaatst: 12-08-2008 16:14
beste andré,
i.v.m. die egr klep, je het toch niet dit kanaal afgesloten zodat die geen egr meer kan maken?Als dit toch het geval is moet je die zo snel mogelijk weer vrij maken. EGR zorgt immers voor het verlagen van de ontbrandingstemperatuur.
P1251 is inderdaad een foutmelding van de turbo. De geometrie zit vast. Je moet eens die vacuumleiding die naar de geomstrie gaat van je turbo eens afkoppelen en die eens met een vacuumpompje volledig laten intrekken. Als je er vacuum opzet zal je het asje aan de turbo open neer zien gaan. Als dit in orde is moet je eens het vacuumklepje die de geometrie stuurt eens uitblazen met een compressor. Dit wel voorzichtig doen. De turbodruksensor aan het inlaatspuitstuk ook een controleren op verstopping en de luchtmassameter mag je ook eens reinigen met remreiniger. Dit gewoon eens om eventuele stofvervuiling te verwijderen.
Als je dit dan gedaan hebt, moet je eens gaan rijden en dan een met warme motor in derde versnelling langzaam accelereren en het toerental een paar seconden eens zeer hoog laten draaien 4000-4500tr.
Als de wagen nog in garantie is moet je al de sensoren (vsv voor de turbo, pimsensor, atmosferische druksensor en maf-sensor vervangen.)
Ik het dit zelf ook al eens meegemaakt. Turbo vervangen maar probleem bleef. Alle sensoren vervangen al probleem is opgelost. Die sensoren zijn zeer duur.
Hopelijk heb ik je van dienst kunnen zijn
M.V.G Jurgen