Geplaatst: 13-07-2009 21:39
Ik ben bezig met het vervangen van distributie van een 2.5 V6 . timing en dergelijke is geen probleem, echter de poelie van de distributie wil niet los.
Hierop zit een grote moer (41) op, volgens gevevens moet deze tussen 200 en 247 Nm vast, dit is naar mijn mening niet echt veel. Ik heb het nu met een luchtsleutel geprobeerd 3/4 aansluiting, maar de moer komt niet los. Ik ga morgen proberen met een nog grotere luchtsleutel 1 inch aansluiting op de dop en hoop dan dat deze loskomt.
Ik heb ondertussen een nieuwe moer besteld zodat ik de mogelijkheid heb de oude moer door te slijpen en zo los te maken.
Heeft iemand ervaring met het losmaken van deze poelies? Zit hier locktite tussen? Kan ik ze warmstoken zonder andere dingen te beschadigen? andere goede ideen zijn van harte welkom alvast bedankt
Thomas