Geplaatst: 11-04-2008 0:19
Dit probleem komt me bekend voor bij andere tweecilinders.Vooral bij een Suzuki DL 1000 is het veelvoorkomend en ook sommige BMW motorfietsen hebben het ook en zij geven het zelf een speciale naam voor(in het duits)maar kan er nu niet direkt opkomen.Bij de suzuki's lossen wij het op door de motor iets rijker te zetten in het lage toerengebied.Dit met behulp met een stuurdoos van yoshimura die we aan de motorfiets aansluiten op de fiche waarbij men ook diagnose via de laptop doen.Hiermee kan men per cylinder ,zowel op lage midden en hoge toeren de inspuitduur van de injector inkorten of langer maken.Dit resulteert dus in armer of rijker zetten en dit traploos.Ook de CO kan men verhogen of verlagen bij leegloop.Na de motorfiets iets rijker te zetten op laag toerengebied is het probleem van de baan.Ik weet echter niet of er soortgelijk toestel bestaat bij honda waarmee men de software van de inspuitduur kan wijzigen.Yoshimura stuurdoos is enkel voor Suzuki.Misschien kan je wel een oplossing viden bij Dynojet.Zij maken stuurdozen voor alle motorfietsen om de motorfiets wat soepeler te laten lopen.Probleem van jongere motorfietsen is dat ze allemaal wat arm afgesteld zijn.Vooral bij tweecylinders is dit voelbaar bij constant rijden.