Geplaatst: 14-02-2009 11:04
Ik ben het met m'n voorgangers eens. Toch is een controle van de temp.sensor zeker niet overbodig.Even een andere uitproberen kan of uitlezen.Nl 2000 toeren is wel erg hoog.Heb dit zelfde ook meegemaakt met twee prive auto's.Bij beide auto's een weerstandje parr. over temp.sensor klvlstof gesoldeerd.Dit kan indien er sprake is van een ntc.Neem een weerstandje die iets kleiner is dan de waarde van tempsensor, nog liever een potmetertje.Bij een van mijn priveauto's (opel astra) heb ik wel een extra tempschakelaar in het blok moeten schroeven.Deze onderbreekt boven 60 graden motortemp. de parr gemonteerde weerstand.Dit is nodig omdat de std tempsensor ook de temp. meter in klok en de koelventilator aanstuurt.Zolang er nog geen software up date beschikbaar is, zie ik dit als enige oplossing. Indien sprake van ptc, dan natuurlijk weerstandje in serie plaatsen.Dit soort akties zijn in het verleden ook bij bijv peugeot en suzuki iov de importeur door dealers uitgevoerd.