Stotteren / inhouden

3 reacties

Merk
Audi
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
ASJ
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 02-09-2009 1:11

[136421]Dus,

Een Audi RS4 2.7 van 2001 met echt een, voor mij, vreemd probleem. De wagen werd door de klant binnengebracht met als klacht : stotteren en inhouden. Na een testrit zet ik hem binnen en begin eraan. Bleek snel dat er 3 bobines kapot waren. Direkt alle zes vervangen.

Ik ga rijden, en ik merk dat de wagen nog af en toe inhoud. En dit doet hij alleen op het moment dat het stuur naar rechts gedraaid wordt. Moment dat je het stuur terug links draait, en terug in de rechtuitstand komt, is dit weg.

Ik heb de storingen afgevraagd van motorstuurdoos, ABS, instrumentenpaneel,... Ik heb via de meetwaardenblokken de werking van de stuurhoeksensor gecontroleerd. Nergens storing mbt stuurhoeksensor, ESP, remdruk, ABS,...

Ik heb, voor zover dit mogelijk is, de diffs, versnellingsbakolie, diffolie gecontroleerd, ophanging gecontroleerd op speling, velgen en banden op kromheid,...

Vanalles gedaan en eindeloos veel tijd ingestoken en het is nog steeds niet opgelost.

Ben van plan de sleepring te vervangen of de laterale snelheidssensor...Ik weet het anders niet meer.

Tenzij iemand de oplossing heeft:-)