motorproblemen Patrol 3.0 Tdi

2 reacties

Merk
Nissan
Model
Patrol
Type
Onderwerp
Motorcode
3.0 Tdi
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 21-02-2010 10:51

[149237]De problemen begonnen in december in de sneeuw. Stationair liep de motor heel onregelmatig, bij andere toerentallen gewoon. Aanzuigbuis verwijderd: stond te ploffen in de inlaat (EGR-klep??). Klepspeling gecontroleerd: goed. Verstuivers laten testen: goed. Weer in elkaar gezet: Wel starten, totaal geen reaktie op gaspedaal. Naar algemene garage gebracht, konden niet goed kontakt met de ECU krijgen. Massa Air Flow Sensor laten controleren: goed. Er is weer mee te rijden, max. 50-60 km/h.,geen vermogen. Brandstofpomp gedemonteerd, laten controleren en synchroniseren, weer gemonteerd: precies hetzelfde. Alle bedrading en sensors laten controleren: goed. We twijfelen nu weer aan de verstuivers, omdat dit tweetraps zijn. Het lampje van de ECU brandt niet, wel als de MAF-sensor of een andere sensor losgehaald wordt. Als de ECU in noodloop staat, moet het lampje ook branden. Bij Nissan konden ze ook geen kontakt met de ECU krijgen. Wie heeft er nog ideeen?