Geplaatst: 14-05-2009 17:13
Bij stationair lopende motor slaat er om de 20 a 30 seconden een flinke vonk over van de voorste krukaspoelie naar het motorblok,in dit geval de carterpan.Deze motor heeft een tijdje dieselolie gelekt uit het brandstoffilter wat boven de poelie zit.Het motorsteunrubber is daar redelijk door opgelost.Denk zelf dat het rubber van de demper in de poelie ook wat opgelost is en daardoor een
soort inductiespanning ontstaat die ontlaad via die vonk naar het blok .heeft iemand dit ooit bij de hand gehad of exact weet wat de oorzaak is .
vr groeten Piet