Geplaatst: 12-03-2009 21:47
Mijn peugeot verbruikt al lange tijd erg veel olie en rookt en stinkt ook erg.
ook start hij niet lekker en als de motor koud is valt ie uit als ik geen gas geef. als ie warm is loopt ie wel goed.
Ook was binnen 15 000 Km (misschien wel minder weet het niet precies) mijn koelvloeistof helemaal op.
Er is geen zichtbare lekkage (ligt nooit olie ofzo onder de auto en ik zie nergens echt lekkage).
Nu zou ik hem graag samen met een vriend (hij is sinds kort monteur) repareren, maar ik twijfel of het de moeite en het geld waard is.
hij wil de koppakking vervangen en de kop laten vlakken, maar weet ook niet 100% zeker of dat helemaal het probleem is.
Als straks de zuigers/zuigerveren op zijn heb ik misschien geld uitgegeven en geen resultaat.
Zou de koppakking vervangen en kop vlak het probleem op kunnen lossen of is de kans groot dat er veel meer aan de hand is? er staat 134 000 km op de teller dan zou die toch nog een tijdje mee moeten kunnen dacht ik. (ohja het is een automaat als dat wat uitmaakt voor de motor)
hebben jullie tips voor mij wat te doen?
gr peter