Geplaatst: 05-11-2009 0:05
[140701]beste colega's,
ik had een tijdje geleden een senice die opeens begon te stoteren en stil viel en zo.
dit was nooit op een spesefiec moment, zowel koud als warm en tijdens het rijden en zo.
nu ben daar met bij een specaliest van renault geweest en deze heeft alles cecontroleert, geen foutcodes, injectors waren goed, turbolaaddruk,... noem maar op.
uitijndelijk kwam hij aan de kabels die van de diesel pomp kwamen aan de kabelbaan die over de motor loopt en de motor begon te stoteren.
in deze kabelboom ligt ook de kabel die van de alternator komt.
wij vermoeden dat deze een bepaalde storing geeft.
ik heb deze afzonderlijk geisoleert en deze is voorlopig nog altijd goed.
ook had ik het vermoeden dat de laadspaning niet goed was volens mijn muliemeter gaf hij 15 v maar volgens de diagnosetoestel van renault was het maar 13,8 v.
heeft hier al iemand ervaring mee.
alvast bedankt