Geplaatst: 05-11-2009 19:49
[140752]goededag meedenkers
wij hebben hier een opel zafira waarvan onder het rijden het motorstoringslampje ging branden
klant dacht heb ik vaker gehad en rij straks wel ff langs bij de garage.
op de snelweg is deze auto uitgevallen. anwb erbij kon geen storing uitlezen want auto pakt eobd niet.
als je de auto start slaat hij even aan en dan weer af.
toen heeft die man de luchtmassameter stekker los getrokken en de auto starte weer (in noodloop.)
klant is hier heen gereden dus wij hebben hem uitgelezen en deze auto heeft geen storingen behalve
die van de losgetrokken stekker.
wat hebben wij gedaan
een tweede sleutel erbij om tekijken of dit het probleem was, maar helaas
gemeten aan de luchtmassa meter maar we weten niet goed wat we moeten meten op aansluiting 3 aangezien deze niet kloppen met de waarden uit autodate en gmto. (daar twijfelde ze zelf namelijk aan)
en we geen meting kunnen doen wanneer deze stationair loopt want dan is de stekker los.
we hebben wel gewoon 12v stuurspanning.
we hebben een 1.5v battery aangesloten op aansluiting 3 van de luchtmassameter dan blijft de auto wel stationair lopen
ac tronics zegt computer stuk want die gaan er vaak
kent iemand dit probleem?
computer stuk oke maar waarom blijft de auto lopen als ik 1.5v op de signaaldraad zet van de luchtmassameter?
alvast bedankt voor het meedenken