Geplaatst: 18-04-2009 19:28
Misschien moet je gewoon de ontsteking nog bijstellen. Dit wordt vaak vergeten.Volgens mij staat je distr.riem wel op tijd. Je moet alleen niet heen en weer draaien. Altijd alleen maar in de draairichting. Anders draai je de rek eruit en kloppen je merktekens niet. Hieronder staat hoe je de voorontsteking kunt instellen.
Controleer of de stationairloop-shakelaar op de gasklepversteller is ingeschakeld. Gebruik een tester om de basis-instelling in te schakelen. Controleer of het ontstekingstijdstip op 6 graden v bdp staat. Zo nodig bijstellen door het verdraaien van de verdeler. Wel zorgen dat hij in basis-instellingen staat. VAG-COM of de Bosch KTS kunnen dit zeker. Ik weet niet welke testers het nog meer kunnen.
Succes en laat het even weten.
Iwan