Geplaatst: 12-03-2008 1:04
Hallo allemaal,
vandaag auto opgehaald van schadeherstelbedrijf, om deze weer op te bouwen. De auto had linksvoor een relatief lichte schade, echter was de kabelboom ook beschadigd waarbij diverse kabeltjes gebroken waren. Na de kabelboom hersteld te hebben, geen leven in de auto te krijgen, en kom er ook met diagnoseapparaat niet in. Uiteindelijk ECU eruit en opengemaakt, en wat blijkt...printplaat doorgebrand, een schroeiplek ter grootte van een euro !!!! Onherstelbaar beschadigd.
Mijn vraag; is het nu mogelijk om de ecu van een identieke auto (ik weet er nl. een te koop) te monteren en alles opnieuw in te leren, of moet ik er dan ook een complete sleutelset etc. bijhebben ? Met andere woorden, horen sleutels en ecu absoluut bij elkaar, of is het uitwisselbaar ??
Alvast bedankt voor het meedenken, Michel van Rijsewijk