Probleem met aanslaan en doorlopen

6 reacties

Merk
Opel
Model
Rekord
Type
Onderwerp
Motorcode
2.2E
Eerste inschrijving
januari 1985
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 16-10-2009 19:57

[139438]Deze auto heeft problemen met aanslaan. De auto heeft de laatste jaren stil gestaan en voordien ook erg weinig gereden. Gecontroleerd en hersteld is de benzinedruk. Deze is nu weer +/- 2,7 bar. Onsteking is er ook volop.

Met de 1e keer starten slaat de motor niet aan. Laat je dan de sleutel los en start je meteen nog 'n keer, slaat de motor acuut aan maar slaat ook na 2 tellen weer af. Op het 1e moment zou je denken aan een defecte voorschakelweerstand van de ontsteking. Echter heeft deze auto dat niet. Ook blijft er spanning op de benzinepomp en ontsteking staan totdat de motor weer afgeslagen is.

Als (!) de motor aanslaat, loopt deze wel goed op alle 4 cilinders. Zelf zit ik te denken aan de aansturing van de injectors door de ecu.

Is misschien nog iemand die er (nog) meer kaas van gegeten heeft?

Een schema met de penbezetting van de ecu zou mij misschien ook al een stuk verder kunnen helpen.