Geplaatst: 18-10-2009 16:08
[139537]Hallo, even een vraag voor de renault specialisten. Ik heb een laguna met handsfreefunctie. Nu ervaar ik dat de auto steeds moeilijker reageerd op de kaart.
Soms gaat de auto al weer op slot als ik net ben ingestapt. Bij renault geweest en daar word gezegd optische sensor l.v. portier. Ik zeg weigerd op meerdere portieren.
Dealer zegt kaart moet vervangen. Ik heb nog een 3knops kaart van de auto extra dus gevraagd of ze deze willen inlezen. Wagen opgehaald en niets veranderd. Volgens dealer kon de andere kaart niet geprogrammerd worden dus.... (190euro voor nieuwe kaart of handsfree uitschakelen.
Weet iemand wat er in de kaart zit wat kapot kan gaan? Dealer had het over een 2e baterijtje?? ( was wel een receptionist )
Kan de kaart getest worden op handsfree of moet ik gewoon maar een nieuwe kaart gaan kopen?
Kan ik de optische sensor l.v. doormeten of wisselen met een andere portier?? ( sensor is best duur namelijk)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen..
P.S. kom net thuis en er lekt olie!! Ik zag al veel rook tijden rijden. Is van stuurbekrachtiging maar kan eff niet zien waarvandaan. Zit wel laag want boven is alles droog. Lekt aan de linkerzijde denk ter hoogte van de stuurstang. Morgen eff bodemplaten loshalen. Heeft iemand een idee??
Gr, Jacob