GETIK MOTOR, SLECHT DRAAIEN

10 reacties

Merk
Peugeot
Model
307
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1,6 HDI FAP
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

nico01

Lid sinds: 21-11-2007

Bijdragen: 1112

Geplaatst: 15-04-2009 11:03

Inlaatspruitstuk/kleppendeksel hebben we al gedemonteerd en gecontroleerd op vervuiling of zichtbare schade, maar alles normaal. Maar toen we de motor startten (zonder aanslaan) om de compressie te controleren merkte ik op dat er bovenaan de kettingspanner een straal olie omhoog spoot. Er zit daar een heel klein gaatje, bijna niet zichtbaar. Weet iemand of dat normaal is, ik vind het nogal bizar, het zou kunnen dienen om de ketting te smeren?


Is het een bekend probleem over de krukas? Klant is eerder naar de Peugeot gegaan en daar zeiden ze dat de krukas vervangen moest worden?!! Maar daar geloof ik niet veel van.


Verder begin ik ook meer en meer te denken richting dubbelmassavliegwiel. Vooral omdat ik ook een beetje de trillingen voel in de koppelingspeddaaI. Maar bij het aanslaan en stilleggen van de motor niets. Is er verder een andere manier om het vliegwiel te testen zonder bak uit de bouwen?