geluid stuurhuis

3 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Passat
Type
Onderwerp
Motorcode
1.8T 20v AWT
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 29-06-2010 21:48

[158193]Als je met deze auto over een putdeksel of andere oneffenheid rijd hoor je een knakkend geluid. Ik ben erachter gekomen dat het geluid uit het stuurhuis komt. Alle bouten zijn nagedraaid en zaten allemaal vast. Ik heb de stuurhuishoezen losgemaakt en zie dat als je de wielen vrij hebt hangen en je dan tegen de wielen aanslaat dat er een minimale speling op de tandheugel zit. Dit is vooral links het geval. Is dit af te stellen? Ik zelf zou denken van wel, maar er zitten 2 grote moeren op het stuurhuis zelf, maar met welke kan je de speling mee opheffen? De auto heeft maar 100.000km op de teller en het zou gek zijn als je dan al een stuurhuis weg moet gooien van een vw.

Groeten en alvast bedankt voor het meedenken Passatje.