remmen weigeren na 10km

13 reacties

Merk
Citroën
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1984
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 30-03-2010 18:29

[152406]Hallo ,

De dyane heeft vooraan schijfremmen ...

De klant meldde dat hij plots zonder remmen zat en had de auto laten takelen .

De dag nadien werd hij door ons testgereden en was er van enige remproblemen geen sprake meer (vanzelf opgelost ) . Wel hebben we alles eens goed nagekeken - er was geen lek of zo waar te nemen - en hebben we de wanden van de rempompjes gezuiverd daar deze stroef gingen en er tussen de twee afdichtingsringen enige poedervormige corrosie van het "aluminium" was gekomen . We vulden af met nieuwe LHM .

Na het monteren remde de auto ook weer prima , en ook tijdens de daaraangekoppelde testrit van ongeveer 10km lang .

De klant haalde de wagen af , maar na een rit van ongeveer 30-40 km bleek het probleem te zijn terug gekomen , waarop de klant de wagen weer per takel bij ons liet afzetten ...

De dag nadien werd hij door ons weer proef gereden en was er weerom geen probleem met de remmen , wat na ongeveer 30km veranderde : géén remmen meer vooraan , en dit op ongeveer één minuut tijd ( wel achteraan : gescheiden circuit vooraan en achteraan ) Na 2-3-4 keer achtereen met het rempedaal te hebben gepompd remt de wagen weer zeer goed , maar als je dan het pedaal terug volledig lost en onmiddellijk weer wil remmen moet je weer 2-3-4 keer pompen vooraleer hij vooraan remt .

Toen hebben we de voorste remmen eens ontlucht ( pedaal pompen , inhouden , ventieltje op klauw openen , laten spuiten , dichtdraaien , herhalen )

waaruit ik bleek te kunnen opmaken dat er onmiddellijk een kleine luchtbel ontsnapte , waarna hij weer prima remde ... maar echter na ongeveer 15 km kwam het probleem terug : wéér vooraan geen remmen meer ... terug ontlucht , terug ok ... maar , na 10 km geen remmen meer , terug ontlucht , terug ok ...

en nu ? ? ?

Opm. : Na enkele malen te hebben gepompt voelt de pedaal keihard aan en zakt hij niet weg bij verder indrukken

Het circuit is gevuld met LHM ( groen )

als het systeem ontlucht is blijft de pedaal keihard bij intrappen en blijft ongeveer zo tot het volledige wegvallen (10km)

ik ruik nergens verbrande remblokken

de remklauwen zijn wel zo heet dat je ze niet kan aanraken

Wie weet raad ?

Dank bij voorbaat