Geplaatst: 20-03-2010 20:02
[151584]motor gaat bij normaal tot fel acc in noodloop. bij heel rustig gasgeven doet ie het goed.
als je na het in noodloop gaan de storingen uitleest krijg je storing signaal gasklep positie een en twee. na serieus storing zoeken heb ik de smoorklep vervangen, echter zonder het beoogde resultaat. hierna (onder belasting) de bedrading van de gasklep, het gaspedaal, de inlaatdruksensor, en de koelvl sensor doorgemeten. en eerste instantie de koelvl sensor vervangen omdat deze vol vloeistos stond. aan de kabelboom en de ebe is op het oog echter niks te zien. storingzoeken met ppd geeft als eindresultaat ook weer smoorklep defect. deze nogmaals vervangen.(ben voor pech geboren, dus de nieuwe had ook stuk kunnen zijn). heb nieuwe software geladen, en de boel correct ingeleerd zonder resultaat. ook nog nieuwe onderdruksensor geprobeerd. het de signalen van het gaspedaal met een scoop gecontr, en zie geen afwijkingen. heb alle massa's onder de motorkap losgehad en bekeken. heb nieuwe stekkers aan smoorklep, gaspedaal en inlaatsensor gemaakt. stekkerverb van comp en zekeringkast onder motorkap zien er goed uit.
sta op het punt om em in brand te steken, wie geeft me de gouden tip?
bvd, harry
ps, het betreft storingscode p0121