Onregelmatig stationair + schokkend lopen in deellast

7 reacties

Merk
Peugeot
Model
407
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 HDI FAP 110KW
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 25-03-2010 13:55

[151982]Hallo,

Heb een probleem met een 407 HDI. De auto loopt stationair onregelmatig (motor ligt erin te schudden) wordt na een paar minuten wel minder. Dit doet de auto ook bij een contstant toerental op de snelweg. Zodra de auto in deellast zit. Versnel je weer of ga je een viaduct oid op is het weg.

Als de auto stationair loopt zit er geen lucht in de doorzichtige brandstof leidingen. zet je vervolgens de motor op ongeveer 2000 toeren. Komen er lucht bellen in de brandstof. Zit net een nieuw brandstoffilter in + nieuwe O-ring. Is er iemand bekend met dit probleem? En wat was toen de oplossing.?

Heb al veel gelezen over het schokken, regeneratie /verstuivers etc etc. maar heb nog geen echte oplossingen kunnen vinden. Heb nog wel gelezen dat iemand dit probleem ook heeft gehad en toen de contacten van de "computert" bij de tank heeft schoongemaakt. Hiermee was het probleem verholpen. Weet iemand waar dit computertje zit? in de koffer? onder de achterbank? of toch gewoon onder de auto???

Ps. Auto wordt zaterdag uitgelezen op foutcodes, tevens wordt de retouropbrengst van de verstuivers gemeten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!