380SL (type 107) loopt niet rustig stationair en pakt niet goed op

12 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
380
Eerste inschrijving
januari 1985
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 18-06-2010 11:42

[157511]Ik heb een 380 SL uit 1985

USA uitvoering, met een EU motor uit waarschijnlijk een 380 SE of SEC (is niet door mij vervangen)

Motor loopt niet rustig stationair, schud iets (meer dan normaal)

bij gas geven pakt de motor niet goed op, net of hij teveel (of te weinig ?) benzine krijgt

Op toeren loopt de motor goed en heeft ook voldoende trekkracht

Na een koude start loopt de motor ca 1300 tpm en pakt dan wel goed op

Als de motor warm is zakt het toerental terug naar ca 800 tpm en pakt dan niet meer goed op,

als ik het toerental dan opdraai naar ca 1300 tpm, pakt de warme motor weer niet goed op.

ontsteking en CO zijn afgesteld

kastje voor de leerlaufregelung is al vervangen

iemand een idee of weet iemand in de buurt van leerdam/culemborg die nog verstand heeft van deze motoren.

alvast bedankt

Cees