Geplaatst: 03-07-2008 13:31
Sinds enige tijd is het verbruik bij constant 120 rijden (op vlakke weg, weinig wind) rond de 7,5 liter op 100 km, "vroeger" was dit 6,2. Bij 70 km/h is het verbruik 4,3/100km. Lijkt alsof het verbruik enorm stijgt boven de 2000 toeren.
De uitlaatgassen ruiken naar onverbrande diesel. Reeds reinigend additief toegevoegd ad brandstof. Auto heeft 125.000 km gelopen. 8000 km geleden 2 injectoren vervangen.
Is dit een uitzonderlijk verbruik? Zo ja, zijn er mogelijke oorzaken bekend bij dergelijke motoren?